Epochen > Absolutismus und Revolution
British Grenadier Reviw
Robert E. Lee:
Honestly I haven\'t played it before, but I always thought it is played mainly in 15 und in 25/28 mm. Therefore I simply thought you play it with 25mm. In 15mm I am not owning any Miniatures for the ACW (again way to less time :rolleyes: ).
The event idea sounds great :thumbsup: , for sure I will tell when I have some time to travel down to you.
Of course I will never field a unpainted Army, okay that’s just partly true, if I tryout a new game etc. I will sometimes use unpainted models because of the well known excitement :growup: . But in general I prefer just like you painted Armys because historical wargames simply need atmosphere (terrain + painted models and of course background).
p.s. I am looking forward for some great Battles in the future :) . It may be an Idea to exchange phone( or cell) numbers for certain reasons :) .
Axebreaker:
In the F and F rulebook it states it\'s designed for 15mm,although you can upgrade to 25mm by doubling everything or reduce to 10mm and halving everything.To be honest 10mm and of course 15mm is fine,but 25mm?You would have to be insane to try 25mm :fie: !In 25mm Antietam Grand Battle Scenario would require a 12ft. x 24ft. table :blackeye: !I believe they just added 25mm for a sense of completeness in saying it\'s possible in theory only ;) .So,I believe I\'m correct in saying F and F is only for 15mm or less.
Great!Just call when you have the time.
I\'m really excited about trying out BG AWI at Tactica :phatgrin: !
P.S.I\'ll send a PM with my number.
Knoedelmeister:
Moinsen,
schön, die Figuren mal bemalt zu sehen!! Sehen toll aus. :D
MfG
Philip
Jimo:
--- Zitat von: \'Robert E. Lee\',index.php?page=Thread&postID=847#post847 ---
... hier mein Review zu Britsh Grenadier (BG). ... Bases ... Die Modelle werden im allgemeinen zu viert auf einer Base positioniert. Nach meinen bisherigen Erfahrungen lässt sich BG aber auch ohne weiteres mit anderen Basierungen spielen.
--- Ende Zitat ---
Hallo Robert,
interessante und hilfreiche Renzension! Danke! Drei Fragenbereiche dazu:
1) bin selbst im Moment kurz davor die Regeln zu kaufen (bei dem Stand des britischen Pfundes muss man zuschlagen). Nicht unbedingt wg. der Regeln selbst (außer die Sammelleidenschaft mal wieder die Oberhand gewinnen könnte) sondern wg. der beiden (meine ich) Szenario Hefte. Hast Du diese evtl. gesehen bzw. bist im Besitz von ihnen? Lassen sich die Szenarien ohne große Probleme in andere Regelsysteme übertragen bzw. sind sie als Grundlage zu gebrauchen?
2) aus Deiner Rezension habe ich den Eindruck, dass typische Btl. aus 3-5 Vierer Bases (Infanterie) bestehen. Richtig? Ein Btl. also i.a.R. aus 12-18 Figuren besteht?
3) Welcher Maßstab ist die Grundlage für BG? Vermute jedoch, dass man ohne Probleme 15, 20 oder 28mm spielen kann, oder?
Christof:
Hi Jimo,
wenn ich auch Roberts links aus diesem thread AWI Neuling sucht Hilfe und Mitspieler richtig schlau werde, dann gibt es auch 6er Bases -die sind dann aber entsprechend breiter, daher gibt es dann 3*4= 12 oder 3*6= 18 Mann pro Einheit.
Gruss Christof
Navigation
[0] Themen-Index
[#] Nächste Seite
[*] Vorherige Sete
Zur normalen Ansicht wechseln