Sweetwater Forum

Sweetwater Forum

  • 25. April 2024 - 16:09:08
  • Willkommen Gast
Erweiterte Suche  

Neuigkeiten:

Autor Thema: Bronze malen?  (Gelesen 2325 mal)

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

Decebalus

  • Bürger
  • ****
  • Beiträge: 2.414
    • 0
Bronze malen?
« am: 04. August 2008 - 17:21:51 »

Wie würdet Ihr sagen, ist dieser Bronze-Effekt gemalt worden. Gefällt mir ziemlich gut, würde ich gerne kopieren.
(! Die Figur ist irgendwo aus dem Netz - nicht von mir.)

Gespeichert

Robert E. Lee

  • Bürger
  • ****
  • Beiträge: 1.902
    • 0
Bronze malen?
« Antwort #1 am: 04. August 2008 - 20:50:30 »

Hmm sieht für mich nach einer Grundschicht Bronze dannach ein schwarzes wash, anschließend mit Bronze und abschließend mit Silber gebürstet aus. Wobei die beiden letzten Schichten auch durchaus gemalt sein könnten (wegen der recht klaren Silberlinie an der Kante des Lambda).

Ich selber bin im malen von Metal ganz schlecht, ist also nur eine Idee ;) und keine Garantie das es funktioniert :D .
Gespeichert

Axebreaker

  • Bürger
  • ****
  • Beiträge: 2.458
    • 0
Bronze malen?
« Antwort #2 am: 04. August 2008 - 21:20:35 »

It would help if I knew what paints he used(Foundry,Games Workshop). :rolleyes: If he used GW paints my guess would be Black undercoat, Dwarf bronze,brown ink,Shining Gold,watered down brown ink,then 1/4 silver mixed with 3/4 Shining gold for a final highlight(Only on the very raised parts).Foundry would be close to the same Black undercoat,Brazen(36a),brown ink,Gold(36b),watered down brown ink,Shiny(36c)on the raised ares only.Hopefuly my guess helps you out. :)

 Note:With the shadows in the picture it does effect the model,it looks a bit grainy.I suggest you try one model painting as normal and check the results.If that isn\'t working then try dry brushing in layers(small amounts at a time) to get the grainy effect as shown below.Use the steps I suggested above.I wish you luck. :D

Cheers

Axebreaker