Swordpoint is our new \'Big Battles\' game (between 100 and 300 figures an army) and features many new and interesting mechanisms to replicate the ebb and flow of Ancient, Dark Ages & Early Medieval battles. Tournament days and Campaign supplements and that\'s not even mentioning the figures.........
Swordpoint is scheduled for release in November and will be supported by over 200 printed army lists, Tournament days and Campaign supplements and that\'s not even mentioning the figures.........
Infantry are on 40x40, cavalry 50x50, skirmishers 80x40 (don\'t ask!), elephants & heavy chariots 60x80, light chariots 40x80. Usually we have 4 infantry, 2 cav, 1 elephant, 1 heavy chariot and 1 light chariot on ours. With the infantry, we usually drop the number tohave 3 on a base if they are open order troops and for the formed units we have made the front ranks \'scenicy\' with shieldwalls, or dead uns or command figures etc.
There is no scale set in the rules but we consider an average sized unit, say a Roman Cohort, would be 6 bases.
Oscan list exists!
Samnite list and an Etruscan one too!
You can have Open Order and Hoplites IIRC.
There will be some articles in the press and on our site before Novemeber which is when it is released...
Infantry are on 40x40, cavalry 50x50, skirmishers 80x40 (don\'t ask!), elephants & heavy chariots 60x80, light chariots 40x80. Usually we have 4 infantry, 2 cav, 1 elephant, 1 heavy chariot and 1 light chariot on ours. With the infantry, we usually drop the number tohave 3 on a base if they are open order troops and for the formed units we have made the front ranks \'scenicy\' with shieldwalls, or dead uns or command figures etc.
There is no scale set in the rules but we consider an average sized unit, say a Roman Cohort, would be 6 bases.
Oscan list exists!
Samnite list and an Etruscan one too!
You can have Open Order and Hoplites IIRC.
There will be some articles in the press and on our site before Novemeber which is when it is released...
Tournament days and Campaign supplements and that\'s not even mentioning the figures.........
...danach gilt ja eh dass das beste System das mit den meisten Mitspielern ist. ]
Dass aus deutschen Landen keine frischen Regelwerke kommen
Kugelhagel / Steinhagel ?
nicht komplett neu/innovativ, aber hallo !
Was mich irritiert ist die AussageIch vermute mal mit \"early Medieval\" meine sie einfach das Mittelalter ohne die Spätphase mit Schießpulverwaffen, wie man sie bei HC darstellen kann.
Swordpoint is our new \'Big Battles\' game (between 100 and 300 figures an army) and features many new and interesting mechanisms to replicate the ebb and flow of Ancient, Dark Ages & Early Medieval battles.
gepaart damit, dass auf allen Fotos stets spätere Armeen zu sehen sind. Ist natürlich möglich, dass da einfach jemand seine schönen neuen Deutschritter auf die Platte stellen wollte, vielleicht ist die Zeit aber auch weiter gefasst. Ich verfolge das jedenfalls mit Interesse und hoffe auf ein tolles Spiel.
No longer will units automatically run away (unless they roll very badly). Instead you’ll have graduated results where a line will fall back and slowly degrade until they reach a breaking pont.
No longer will units automatically run away (unless they roll veryDas wird dann vermutlich so sein wie bei CoE oder Hail Caesar. Kann den Gedanken nur unterstützen.
badly). Instead you’ll have graduated results where a line will fall
back and slowly degrade until they reach a breaking pont.
Zumindest die Basierung der Modelle soll die selbe sein wie bei HC. Ich denke das System mit Erschöpfungsmarker ist auch das Sinnvollst, vorallem bei großen Armeen mit hoher Anzahl an Minis. Das Konzept verwende auch ich an den Regeln an denen ich gerade ebenfalls arbeite.ZitatNo longer will units automatically run away (unless they roll veryDas wird dann vermutlich so sein wie bei CoE oder Hail Caesar. Kann den Gedanken nur unterstützen.
badly). Instead you’ll have graduated results where a line will fall
back and slowly degrade until they reach a breaking pont.
Kombiniert man das mit der \"Ermüdung\" bei SAGA und der Aussage zu MUltibasen, wird es wohl eine Mechanik wie bei Hail Ceasar geben, bei der Einheiten \"Erschöpfungsmarker\" sammeln statt Verlusten und erst beim Überschreiten eines Schwellwertes steigt die Wahrscheinlichkeit zum Fliehen und Aufgerieben sein an.
Alles bewegt sich letztendlich um diese uralten GW-Mechaniken. Dem einen gefällt dann das eine etwas besser, dem nächsten das andere und der dritte bleibt gleich bei WAB, jeder macht was anderes, keiner spielt das gleiche. Genau so ist das zerbröckelt.Das ist schon seltsam... Warhammer Ancient Battles: war das nicht wie Warhammer Fantasy ca. 1994 nur und vor allem mit schwächeren bzw. nicht auf Nahkampf getrimmten Chars und eben historischen Armeelisten?
Das ist schon seltsam... Warhammer Ancient Battles: war das nicht wieNciht ganz. Denn bei WAB gab auch verschiedene Modi, die bei Fantasy nicht oder nur vereinzelt vorkamen. Der Focus lag wirklich auf den Einheiten und nicht auf den Helden. Schon das dürfte sich anders spielen als Fantasy, wo Einheiten oft nur Bunker und Taxis für Helden waren.
Warhammer Fantasy ca. 1994 nur und vor allem mit schwächeren bzw. nicht
auf Nahkampf getrimmten Chars und eben historischen Armeelisten?
Habe Warhammer Ancient Battles nie gespielt, aber wenn ich ein
Warhammer-Regelwerk der Zeit nehme und z.B. Bretonen vs. Imperium ohne
Magie, Superhelden, Dampfpanzer und Monster spiele, habe ich dann eine
Art WAB?
Ich raff jetzt in der ganzen Diskussion nicht, warum wir DAS EINE Regelwerk brauchen. Ist mir doch egal, was ihr spielt, solange ich mit ein paar Kumpels \"mein\" System spielen kann.
Da ist auch nichts dagegen einzuwenden ... aber es spielen halt nur Du und Deine Kunpels und nicht der Spielerkreis aus XYZ, es geht
um einen gemeinsamen Nenner auf den man sich einigt und einfach mal nach München oder Hamburg fahren kann und mit anderen
Leuten das gleiche Spiel zocken kann.
Unteranderem spreche ich in dem Zusammenhang spreche immer gerne von der \"Inzest\"-Spielergruppe ... man spielt immer das
gleiche, bleibt grob unter und durch Umzug oder Interessenverlagerung (oder Gott behüte, Totesfälle) schrumpft die Gruppe
kontinuierlich zusammen :(
Naja, warum sollte ich zum Spielen quer durchs Land fahren, wenn ich hier Spieler habe?Zu meinen WAB \"Hochzeiten\" bin ich mit meiner Spielergruppe sogar nach Frankreich rüber gefahren um dort an Events teilzunehmen. Und ich muss sagen diese Erfahrung war mitunter das Beste beim WAB Spielen. Dort haben wir mit Franzosen, Engländern, Holländern, Kroaten usw. zusammen WAB gespielt und es ist einfach was ganz anderes als Freitag Abends bei nem Kumpel im Keller Figuren zu schubsen. Ich kann es jeden einfach nur ans Herz legen sowas mal auszuprobieren (mit einem Spielsystem das nicht auf Hochleistungsturniere getrimmt ist)
Du scheinst eher so ein geerdeter Typ zu sein, der das alles nur für sich macht und auch nur nach seinen eigenen Regeln... du wärst vermutlich ohne den spielerischen Part, nur als Modellbauer, auch glücklich, oder?
Na, jedenfalls sind die meisten Anderen eher hektische Wiesel, wenns ums Hobby geht :D
Die brauchen mehr als nur eine oder eine Handvoll Sachen um glücklich zu sein. Und für die ist der ständige Austausch wichtig und einer der Hauptgründe neue Systeme zu beginnen.
Das liegt aber doch auch sicher daran, dass sich die Zeit bis 1500 dann doch nicht so leicht über einen Kamm scheren lässt.Nein, daran liegt es nicht. Es konnte nur bis jetzt kein System die von WAB hinterlassene Lücke schließen.
Swordpoint is a new set of “big battle” game rules for fightinghttp://www.grippingbeast.co.uk/SWORDPOINT.html
actions in the ancient and medieval periods. It has been developed over
the last two and a half years by the Gripping Beast team and an
enthusiastic play-test group. It was developed with our 28mm figures
but, as it employs multi-figure bases, various sizes of figures can be
used.
Games fought with Swordpoint involve between 100 and 250 figures per
side arranged into betweeen 6 and 12 or so units. The game is designed
to play out in about 2 hours after set-up, and gives a large battle
feel. It encourages the use of historical tactics and emphasises the
need to maintain cohesion in the army’s battle line, without being
prescriptive. Unusual units are catered for by special rules which give
the flavour of their historical prototypes.
An extensive series of publications are planned and the game will
enjoy the support of web downloads, a living FAQ and a range of
supported events.
Free Downloads - Scenarios & Army Lists
We have an initial series of twelve scenarios for Swordpoint; one is
included within the rule book, and the remainder will be available as a
free download.
The rule book will also contain several army lists. While all the
army lists will be published in a series of supplements, several more
will be available on line from the publication date of the rule book, to
facilitate early play.
Publications Schedule
The game system will comprise of the rule book, and a number of
supplementary publications initially focussing on providing army
compilation lists created to a consistent points structure, thus
enabling games between almost any historical armies (though preferably
of compatible time frames). The initial publication schedule will be:
Rule book: 19th November 2016 (available at Warfare, Reading)
Dark Age Armies: December 2016 50 armies appearing in history between 300 AD and 1064 AD
Classical Armies: Spring 2017 60 armies appearing in history between 700 BC and 300 AD
Medieval Armies: Summer 2017 50 Armies appearing in history after 1064 AD, expected to include the
Italian Wars and the Moghul invasion of India. Additional rules apply
to this period.
Chariot Era: Summer/Autumn 2017 30 armies appearing in history before 700 BC. Additional rules apply to this period.
(Numbers of armies are approximate)
After this initial schedule, we will be concentrating on producing
campaign supplements which go into more detail about the refighting of
great campaigns and wars of history (think, for example, of the Punic
wars or the Successor wars, or the campaigns of Charlemagne). We are
looking for enthusiasts who are interested in collaborating with us in
the development of these further works.
SWORDPOINT AVAILABLE TO PRE-ORDER NOW!
In case you haven\'t
heard, SWORDPOINT is a new set of \"Big Battle\" game rules for fighting
actions in the ancient and medieval periods. Games of SWORDPOINT involve
between 100 and 250 figures per side arranged into multiple units. The
game is designed to last about 2 hours and encourages the use of
historical tactics
and emphasises the need to maintain cohesion in the army\'s battle line, without being prescriptive. An extensive series of publications is planned and the game will enjoy the support of web downloads, living FAQ and a range of supported events.
SWORDPOINT is £20.00 RRP, softback & full-colour, and will be
available at Warfare, Reading, otherwise all pre-orders will be shipped
during the week commencing 21st November.
Pre-order now! http://www.grippingbeast.co.uk/SWORDPOINT_Rulebook--product… (http://www.grippingbeast.co.uk/SWORDPOINT_Rulebook--product--5402.html)
Oh Gott das ist so unglaublich toll das neue System, ich hab zwar keine Ahnung davon, aber jeder der sich kritisch äussert ist böse. Ich base jetzt alle meine Figuren um und werde niemehr was anderes spielen. Ausserdem sollte man eine Science Fiction Version basteln, mit der man Raumschiffkampf simulieren kann bastelnWab for the Elven-kings under the sky,
Hail Caesar for the Dwarf-lords in their halls of stone,
Steinhagel for Mortal Men doomed to die,
Swordpoint for the Dark Lord on his dark throne
In the Land of Mordor where the Shadows lie.
Swordpoint to rule them all, Swordpoint to find them,
Swordpoint to bring them all, and in the darkness bind them,
In the Land of Mordor where the Shadows lie
Your order has been updated.
It is currently set as : Order Despatched
SwordpoinT has arrived! Here is a picture of the GB Quolity Control Team checking a random sample - Darren Beast has found one that has been printed completely upside down........Sieht sehr nach dünnem Softcover aus.
Swordpoint has been designed for 28mm figures and asErrataliste oder eigenes Regelbuch? Andererseits sagen sie man soll einfach bei kleinerem Masstab mehr Minis auf die bases packen.
such, does not contain any recommendations for playing with 15mm/18mm
figures. We have developed a version for 10mm/6mm figures which we may
release later, and this seeks to maximise the benefits of those smaller
figures. That said, I think filling the bases with figures and halving
all distances would give a nice looking and satisfying game with 15/18mm
figures.
-Werden Verluste im Nahkampf anders abgehandelt als bei Beschuss?Was meinst Du jetzt damit? Hab ich mir leider noch nicht genauer angeschaut. Beschuss ist anscheinend absichtlich etwas schwächer als bei WAB.
-Mit wievielen Punkten spielt man?Nicht näher angeschaut, aber ich vermute mal wie im AoA 2.0. Römer halt, da sollte sich am Fluff nichts ändern. Die Normannen und HYW Engländer sind eigentlich wie die in AoA 2.0.
-Wie sind den die Polybischen Römer in der sample Armeeliste aufgebaut (Composition)?
Ich hab mal ein Quick Reference Sheet gemacht:Wie gewohnt tolle Arbeit ... Vielen Dank :thumbsup:
http://www.weiss-blaue-strategen.de/index.php?attachment/4516-swordpoint-qrs-pdf/
Damit man mal beim Üben was zur Hand hat :)
Enthält das Regelbuch eigentlich auch eine Anleitung mit Richtlinien ect. wie man eigene Armeelisten erstellt?Sowas gibt es ja nur für eine Minderheit der Systeme, also nichts was man jetzt Swordpoint negativ anrechnen muß.
Wie ist eigentlich das Basing bei Swordpoint? Ähnlich flexibel wie bei den Regelwerken von Warlord oder in irgendeiner Weise strikter?
Eigentlich ein Mix aus Fog und WAB.Das Initiative-bieten aus bF&S und gestaffelte Combat-result aus W&C ... aber natürlich vieles aus WAB ;)
WAB und FoG sind bei mir bisher noch kein Thema gewesen. Bei der Frage ging es mir eher um die Größen der Einheiten (Breite der Front etc.). Ob es da strikte Vorgaben gibt.Also zurück zum Thema:
\"Note that, as all Combats are held to be resolved simultaneously, tokens awarded at the end of one Combat cannot be used in another Combat resolved after it, but in the same turn.\"Was mich verwirrt hat war das Anhängsel \", but in the same turn\"
Example: Player A has 5 tokens, Player B has 7 tokensMan darf einen im Charge verdienten Token in dem durch den Charge initierten Combat verwenden ( \"[...] but in the same turn\"), aber in keinem anderen Combat in diese Combatphase (\"[...] all Combats are held to be resolved simultaneously, tokens awarded at the end of one Combat cannot be used in another Combat resolved after it [...])
Player A charges a unit into combat. This earns him one token. If he wishes to use that token in the ensuing combat phase then it can only be used by the unit that earned it (i.e. the charging unit). If he decides not to use it that turn then the token goes into his pool.
Assume that there are 3 combats (A,B and C). The player who has the initiative decides the order in which tokens are assigned. For example he may decide Combat B, followed by C then A.
All combats are fought simultaneously. In our example the players decide to resolve the combats in order A,B,C.
In the first combat (A), one player wins the melee and the result is that his opponent must fall back. The winning player earns momentum tokens for following up, however he may not use these tokens until the next turn. He cannot assign them to the two remaining melee\'s (B&C).
Should be available no later than 15th preorder date soon
Meiner Meinung muss man das Regelwerk generell sehr genau und komplett lesen, da sich eigentlich kaum Regeln wiederholen und vieles erst im Zusammenhang ersichtlich ist.
Ich wurde gebeten die Rules Summary zu löschen, was ich umgehend getan habe.Wie bitte ?!? Beide Daumen nach unten für denjenigen der Dich darum gebeten hat ... so macht man keien Werbung für ein neues System :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Sehr schade, aber wenn\'s so ist dann ist es halt so.
[font=\'Calibri ](...)[/font][/color]Ich finde eher die Antwort mißlungen... was passiert denn mit zwei Armeen aus Schieldwalls ?
[font=\'Verdana ]
Shieldwall: Units can loose the benefits in combat through certain
circumstances (e.g. fighting to the flank or rear). Do they regain the
Shieldwall bonus in an ongoing combat, if the source that caused them to
loose it vanishes (e.g. enemy in flank flees or
is destroyed, but stil fighting an enemy to the front)?[/font]
[font=\'Calibri ]No,as forming shieldwall counts as half a move in the movement phase and
troops in combat cannot move, other than to go forward or backward as a
combat result.[/font]
Erst wollt ich ja die Evade-Regel feiern, bis mir dann aufgefallen ist, dass Skirmisher ja scheinbar immer einen Cohession-Test machen müssen wenn sie von formed troops angegriffen werden? Bei Moral 5 heißt das also fast immer panische Flucht. Kommen da noch Irgendwelche Boni hinzu? In Summe bin ich grad noch nicht wirklich begeistert um ehrlich zu sein.