Spezielle Regelsystem > Impetus
Impetus -erster Eindruck und Ideen
Axebreaker:
I know your waiting for Lorenzo to reply Frank, but I have an opinion on your remarks if that fine. :)
--- Zitat --- I prefer much more the higher tactical level and abstraction of games
like DBA, Field of Glory or Impetus. This is the pool of games where I
compare Impetus, not WAB.
--- Ende Zitat ---
That\'s true. Impetus is quite a bit different to WAB for reasons you gave and probably why I\'m interested. I like WAB very much and I\'m not looking to replace it with anything which is why I\'m interested in Impetus for a different gaming experience.
But the main reason I\'m interested in Impetus other then the lovely basing chances is I hope we as a gaming community can find a game that appeals on a mass level so we can have period specific campaign weekends and similar things which so far has been difficult in Germany.
--- Zitat ---a tip to much on the luck side, for my opinion.
--- Ende Zitat ---
A valid point of view Frank, but anything using one single d6 roll to resolve something(cohesion test) is luck based just like well.........DBA rule sets and so not a good comparison. ;) True FOG is less luck based , however in my opinion you pay for it by engagements grinding on and on and on losing quite a bit of drama and fast play IMHO.
Christopher
dadiepiombo2:
some kind of unpredictability is wanted in Impetus as true generals are not sure that their best Unit always win a do this in a calculable time with a calculable loss.
For example in DBA/M you know that a BD is about invulnerable versus a BW, so the \"ability\" is to place your BD versus BW. In real life even BD can suffer from arrows and you don\'t know exacly how many losses and time you need to eliminate the BW.
In this way the key is not to waste your best shock troops and use them where and when necessary.
Anyway troops with VBU=4 or less are not melee troops (unless in large Units). And even if you loose the first melee with a high VBU unit at the end you will win against a much lower VBU Unit. In other words a CP with VBU=7 will aloway win in melee with a CM VBU=5, but what you don\'t know is how much \"expensive\" the melee is. So it is up to you to choose if the melee is important enough. You control men non supermen and resources are limited.
I\'m not very expert of FoG, but here I see melee very slow. For exmple if we have 2 Units same value in melee, who will win? Well, if they are the same it will be a question of luck. You can achieve this result in one turn or in 10 turn, but at the end it will be a question of luck. If the game is fast it will be a question of less luckier roll, if the game is slower it will be a go and back, but at the end the winner will be the one with more lucky rolls.
Impetus is a fast game, so less lucky throw, but more decisive.
As a formeer player of DBM I remember that 6 to 1 that decides the destiny of that dundamental melee. The end and the break of the command was maybe a longer affair, but that lucky 6 to 1 or just that lucky 2 to 1 and that fundamental recoli decided a great part of the game.
So I would say that in Impetus lucky is present like in other games (and like in true battles) but sometimes it is more irritating but this is the price for a fast game with a lot of drama!
eine Art von Unberechenbarkeit ist in Schwung wollte als echte Generäle nicht sicher sind, dass ihre besten Unit immer gewinnen Sie einen tun dies in einer kalkulierbaren Zeit mit einem kalkulierbaren Verlust.
Zum Beispiel in DBA / M Sie wissen, dass eine BD über unverwundbar gegenüber einem BW ist, so die \"Fähigkeit\" ist es, Ihre BD versus BW statt. Im wirklichen Leben auch BD kann von Pfeilen leiden und Sie nicht exacly wissen, wie viele Verluste und wenn Sie mit dem BW beseitigen müssen.
Auf diese Weise ist der Schlüssel nicht zu Ihren besten Stoßtruppen Abfall und benutzen sie, wann und wo notwendig.
Anyway Truppen mit VBU = 4 oder weniger sind nicht Nahkampf-Truppen (es sei denn, in großen Einheiten). Ane, auch wenn Sie das erste Nahkampf mit einem hohen VBU Einheit lose am Ende werden Sie gegen einen viel niedrigeren VBU Unit gewinnen. Mit anderen Worten: ein CP mit VBU = 7 wird aloway im Nahkampf mit einem CM VBU = 5 zu gewinnen, aber was Sie nicht wissen, ist, wie viel \"teurer\" den Nahkampf ist. Es liegt also an Ihnen zu entscheiden, wenn der Nahkampf ist wichtig genug. Sie steuern Männer nicht Übermenschen und die Ressourcen sind begrenzt.
Ich bin nicht sehr erfahren Nebel, aber hier sehe ich Nahkampf sehr langsam. Für Beispielprogramm, wenn wir 2 Stück gleichen Wert im Nahkampf haben, wer wird gewinnen? Als wenn das die gleichen sind, wird es eine Frage des Glücks sein. Sie können dieses Ergebnis in einem Zug oder in 10 wiederum zu erreichen, aber am Ende wird es eine Frage des Glücks sein. Wenn das Spiel schnell wird es eine Frage von weniger glücklicher Wurf gesetzt werden, wenn das Spiel langsamer wird es ein zu gehen und wieder zurück, aber am Ende der Sieger wird derjenige mit mehr Glück rollt werden.
Impetus ist ein schnelles Spiel, so dass weniger Glück zu werfen, aber viel entscheidender.
Als formeer Spieler DBM Ich erinnere mich, dass 6 bis 1, die entscheidet über das Schicksal, dass dundamental Nahkampf. Das Ende und der Bruch des Befehls war vielleicht eine längere Affäre, aber das Glück, von 6 bis 1 oder einfach nur, dass das Glück 2 bis 1 und dass grundlegende recoli beschloss ein großer Teil des Spiels.
Also ich würde sagen, dass in Schwung Glück präsentieren wie in anderen Spielen (und wie in echten Schlachten) ist aber manchmal ist es mehr reizen: Fluchen: aber dies ist der Preis für ein schnelles Spiel mit viel Dramatik!
Axebreaker:
--- Zitat ---In this way the key is not to waste your best shock troops and use them where and when necessary.
--- Ende Zitat ---
That\'s a very interesting point. Very few games take this into account of the wear and tear of prolonged combat. Your system incorporates fatigue very nicely without having to really maintain it on record which can be labour intensive. That\'s a very subtle addition that is easy to overlook.
It\'s very nice that your taking the time to give a philosophy of the game as it really helps to understand why you have done things the way you have. It\'s easy to forget some of these abstract points, but in my opinion are important to remember when playing as they give a better understanding of cause and effect.
Christopher
Garfield667:
Hello,
I\'m in the \"pro-Impetus\" corner of this ring :) , but one thing I still miss is a bit more difference between the unit types. Not like in DBA, but at least *any* difference between unit types. It is perfectly ok for me if the fighting value of a unit is measured in VBU, still - in my opinion light infantry fighting against heavy infantry with exactly the same attributes should have a disadvantage. If not, we could drop the unit types alltogether and just use \"infantry\", \"cavalry\" etc.
I believe Lorenzo said that such a thing might come in the next supplements, how about it?
MixusMaximus:
Da Impetus ja ein lebendiges System ist gibt es einige Neuerungen die im Regelwerk nicht drinstehen (z.B. bezgl. HP) die gibts gratis hier zum download!
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